Асоциацията на австралийските лекари и студенти по медицина (AMA) призова за ограничаване на рекламирането на нездравословни продукти. От там настояха за силно намаляване на рекламата на подобни стоки и храни в медийни платформи и търговски обекти между 5:30 и 23:00 часа, както и за забрана на спонсорството на някои събития от производителите на т.нар. junk food.
Президентът на AMA професор Стив Робсън посочи, че забраната на маркетинга на нездравословните стоки би спомогнала за установяването на навици за консумация на здравословна храна от ранна възраст. „Ограничаването на рекламите и маркетинга на нездравословната храна е свързано с по-доброто здраве на нашите деца. Хранителните навици започват от ранна възраст, когато децата са силно податливи на маркетингови трикове“, коментира професор Робсън.
В изявление до Министерството на здравеопазването и грижите за възрастни хора от AMA подчертаха превантивните ползи за здравето от ограничението на реклами за нездравословна храна, заедно със сериозни ограничения върху телевизионната реклама, спонсорството и други мерки. Лекарската асоциация настоява и правителството да въведе строги ограничения върху спонсорството от индустрията на нездравословните храни на събития, свързани със спорт, изкуство и култура. „Децата трябва да могат да спортуват, да гледат как играят любимите си спортни звезди и да посещават художествени и културни събития, без да бъдат “бомбардирани” с реклама за нездравословна храна“, каза професор Робсън.
Според скорошно проучване относно обществените нагласи спрямо рекламите на нездравословни храни и напитки, повечето австралийци (69%) смятат, че децата не трябва да бъдат представяни в тях. 70% от запитаните са на мнение, че маркетингът на вредни храни е фактор децата да развият нездравословни хранителни навици в бъдеще.
Източник: https://www.ama.com.au/media/ama-calls-digital-black-out-junk-food-ads