Едно от първите неща, които забелязваме при контактите си с хората, са предните зъби. Те са важна част от първото впечатление. Но когато имат дефекти, оцветявания или неправилна форма и е нужно да се преконтурират, затворят диастеми и треми, или да се правят корекции на шиповидни резци, директното възстановяване е предпочитан метод.
Обучението „Възстановяване на фронтални зъби чрез директни реставрации“, водено от д-р Емил Димитров, основател на “Дентално студио д-р Димитрови” гр. Русе, е включено в листа на официалните курсове на „Женева Смайл Център“, Швейцария. Д-р Димитров е одобрен за афилииран демонстратор на директни адхезивни възстановявания в „Женева Смайл Център“. Той планира организирането на серия от такива обучения в клиниката в гр. Русе и онлайн. Целта е споделяне на полезен опит за изграждане и подобряване уменията на практикуващите дентални специалисти и повишаване нивото на обслужване на пациентите.
- Какво включва обучението „Възстановяване на фронтални зъби чрез директни реставрации“?
Обучението започва със съставяне на пълен протокол за работа при възстановяването на фронтални зъби за конкретен пациент – от анализа на началната ситуация в устата на пациента, през планирането до финалното полиране. Методите, които ще обсъдим и след това ще покажем, са комбинация от техниките на Сергей Радлинский и Дидие Дичи – FREE-HAND и със силиконов ключ.
В хода на обучението разглеждаме в детайли как да маскираме съществуващия инцизален ръб в рамките на 1 мм и да придадем живина на възстановяванията, така че да не се различават от съседните естествени зъби. Разглеждаме контактните точки, отново по метода на Радлинский или по метода на Дичи. Една от най-важните теми, на които акцентираме, е същността на зъбната пропорция и начините за постигане на хармония в нея и оттам в цялостния вид на лицето. Завършваме с прилагане теорията на практика и демонстрация на пациент.
- Как курсът получи одобрение от централата на Inspiro д-р Дидие Дичи от „Женева Смайл Център“ и какво означава това?
В резултат на дългогодишната ми работа с Inspiro и след 5 посещения и обучения в “Женева Смайл Център” получих и разрешение за демонстратор с материалите Inspiro. Одобрението се дължи на преценката на д-р Дичи спрямо моето представяне по време на практическата част на курсовете. Дори по време на едно от последните ми посещения д-р Дичи ми даде прозвището “маестрото”.
- Как решихте да създадете този курс в България и резултат от какви наблюдения / тенденции е той?
От доста време имах желанието да споделя и да дам на колегите синтезирана концепция за възстановяване на фронтални зъби с директен метод. Аз черпя опит от световно известни имена в директната ресторативна стоматология, като Сергей Радлинский, Дидие Дичи и Нютън Фол – брилянтен бразилски естет и реставратор, и вярвам, че моите колеги също трябва да получат това познание. Създадох този курс с подкрепата на компания ORAL HYGENIC, която е официален дистрибутор на материала Inspiro за България.
– С какво курсът е уникален за българските дентални специалисти?
Повечето обучения в България наблягат на теорията, а не на практиката. Аз лично не знам да има втори такъв курс, който да включва демонстрация върху пациент и на практика да се наблюдава работата на живо в реално време, с всички възможни предизвикателства, които могат да се появят в хода на работата и реакцията на екипа в такива моменти, моите решения и промяната в предварителния план. Полезно е да се види и комуникацията в екипа по време на работа, ергономията, разпределението на задачите между асистентите (обикновено работя с 2-ма асистенти) и усещането за хармония, което, според мен, е важна предпоставка за добрата работа. След като изпратим пациента, е планирано време за въпроси и отговори.
– Планирате ли други подобни обучения, кога и към кого ще са ориентирани?
Имам намерение да направя ново обучение през месец октомври. Курсът е насочен към колеги, както ги нарича д-р Дидие Дичи – COMPOSITE LOVERS! Колеги, за които работата с композит е страст и искат да усъвършенстват уменията си и да повишат качеството на своите реставрациите.