Омръзна ли ви да бъдете лекар?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Share on reddit

Според наскоро публикувана статия в Wall Street Journal броят на американските лекари, недоволни от професията си, се увеличава значително. Това не е изненадващо, като се има предвид колко много се е променила ситуацията със здравеопазването в Америка.

Днес лекарите се сблъскват с все повече дългове, спорна реформа в здравеопазването, правителствени разпоредби, огромно количество документация и бюрокрация, което в крайна сметка допринася за недоволството им. Въпреки, че информацията идва отвъд Океана, всичко изглежда много сходно с родната ни действителност…

До преди около 30 години, в Щатите, лекарската професия е била най-удовлетворяващата и почти всяка една майка е искала синът й да стане лекар. Днес все по-малко и по-малко медици искат децата им да бъдат лекари.

Според наскоро проведени анкети, много лекари са изгубили ентусиазма за медицина. Повечето медици са заявяат, че все-повечето документация, необходима за застраховките, здравните каси и правителствените разпоредби са „изяли“ от времето, което отделят на пациентите.

Почти половината казват, че биха намалили пациентите си или биха спрели изцяло практиката си, в момент, в който милиони нови осигурени пациенти потърсят помощ.

Най- неприятното е, че това колективно недоволство при американските медици не показва признаци на затихване в скоро време. Днешният лекар е безкомпромисно подложен на натиск от застрахователни компании, правителствени агенции, болнични администратори и дори взискателни пациенти.

Изведнъж, почти всеки си мисли, че знае повече от неговия лекар, който де факто е пожертвал половината от живота си в образование и обучение, с цел да осигури максимално качествена грижа. Отново много сходно с ежедневието в България. А действителността е, че никой не знае кое е най-доброто за пациента от неговия лекар.

По-светло бъдеще за лекарите, за доходите и работата им

Според Wall Street Journal, въпреки на вид лошата ситуация в здравеопазването, лекарите никога не са имали толкова възможности, колкото сега. Специалистите от списанието съветват лекарите да погледнат на тяхната работа като на бизнес и да осъзнаят, че успехът изисква добър нюх към бизнеса.

Находчивите лекари в САЩ се групират в общи лекарски практики, споделяйки ресурси и намалявайки разходите си. Много от тях си наемат лични асистенти и медицински сестри, за да предложат на пациентите си по-добра и по-ефективна грижа.

Освен това, редица лекари инвестират в нови и популярни услуги към практиките си, като центрове за отслабване,  спа-центрове, лечебен масаж, естетика и много други. Някои специалисти предлагат специални пакетни услуги на фирми и работодатели.

На повечето лекари вече им е писнало да се занимават с бумащина и с най-разнообразни неприятни и тежки случаи. За да преоткрият щастието от работата си, те се фокусират само върху пациенти с определени заболявания – или най интересните според лекаря от медицинска гледна точка, или пък такива, чието лечение е най-доходоносно.  

„Със започването на вашия бизнес и следвайки нови, развиващи се пазарни възможности, можете да продължите да работите онова, което ви вдъхновява, толкова колкото искате.“, съветват от Wall Street Journal.  

И допълват, че чрез намирането на правилния бизнес партньор, лекарят все още може да постигне всичко, за което някога е мечтал.

Въпреки настоящата деликатна ситуация в здравеопазването, частната медицина, доволните лекари и пациенти все още имат шанс, смятат специалистите от Уол Стрийт.

Те съветват лекарите, чрез ефективен маркетинг, да изберат пациентите и типовете случаи, с които искат да се занимават, онези които им дават най-доброто професионално и лично удовлетворение.

„Все още можете да се позиционирате на пазара, директно към вашите най-желани пациенти,  чрез все по-ефективни и рентабилни начини от всякога, благодарение на интернет. Можете да обучите персонала си, който да даде на пациентите изключително обслужване, което да създаде високо удовлетворение у тях. Все още можете да направите себе си и вашите пациенти по-щастливи.“, съветват от Wall Street Journal.

Връзката между пациента и лекаря е един от най-бързо развиващите се дялове в здравеопазването. Именно, за това нараства броя на лекарите, които работят само с такива пациенти, които могат да платят от джоба си за лечение, без намесата на застрахователна компания.

По този начин медиците смятат, че ще лекуват по-малко пациенти, но по значително по-качествен начин като ще им отделят и повече време. По този начин много лекари намират и по-високо професионално и лична удовлетворение.

„Без значение кой път ще изберете за себе си, стремете се да бъдете щастливи. Въпреки всичко щастливите лекари водят до щастливи пациенти, а това е в основата на медицината.“, съветват специалистите от Wall Street.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email