НЗОК: Трябва дa има обратна връзка между лекари, пациенти и Касата

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Share on reddit

Пациенти, лекари и НЗОК трябва заедно да постигнат консенсус по важните за пациентите въпроси, каза Багряна Маркова, говорител на НЗОК след срещата между пациенти, лекари и представители на НЗОК. Събитието бе организирано за да се обсъди актуализацията на критериите за отпускане на биологична терапия за пациенти с ревматични заболявания, съобщи агенция „Фокус“.

Маркова определи срещата като много ползотворна и за трите страни.

„Най-сетне постигнахме консенсус по редица въпроси, което е много важно, както за лечението на пациентите, така и за работата на лекарите, които ги лекуват, така и за дейността на НЗОК, която заплаща това лечение с обществен ресурс. Това е верният път – трите страни в процеса – пациенти, лекари и НЗОК да се съберат и да постигнат консенсус по важните за пациентите въпроси“, заяви Маркова и добави:

Касата априори е създадена да защитава правата на пациентите, а всеки един от нас е пациент в някаква степен, така че всичко трябва да се прави така, че при оптимално използване на обществения ресурс да се закупуват максимално и адекватни, качествени съвременни медицински услуги за пациентите. Мисля, че по този начин, по който работим в момента трябва и занапред да се утвърди като практика, не само с ревматологично болните, но и с всички останали пациенти“.

Според нея, това, че бюджетът определен за ревматологичните заболявания тази година е по-малък от миналата няма да окаже никакво влияние на болните.

Няма да окаже влияние, защото критериите, върху които днес обърнахме внимание, както и правилата, които ще изработим и всички промени в здравноосигурителния модел, които ще настъпят след 1 април ще допринесат за функционалното използване на ресурса на Касата “, посочи Маркова.

Тя заяви, че срещите между пациентите, лекарите и Здравната каса ще продължат.

„Ще продължим, докато поднормативните документи бъдат изработени и се започне да се работи по тях“, заяви Маркова. 

От НЗОК наблегнаха върху необходимостта за обратна връзка между лекарите, пациентите и Касата, за да може да бъде отчетена медицинската целесъобразност и ефективността от актуализацията на критериите, както и това до колко пациентите са доволни от медицинската услуга, платена от НЗОК.

По време на срещата медиците призоваха за повече усилия в насока да се успокоят отношенията между лекар и пациент като цяло. Представителите на пациентските организации от своя страна обърнаха внимание на нуждата от повече обяснения на пациентите от страна на лекуващите за заболяванията, лечението и процедурите, които им предстоят.

___________________________________________________________________

Регистрирайте си профил в Medical News и публикувайте собствени статииТУК.  Вече сами можете да създавате медицински новини!

Споделете собственото си мнение, коментари и размисли; разкажете истории свързани със света на здравеопазването, медицината, фармацията или стоматологията. Публикувайте и Ваши клинични случаи, оригинални статии, обзорни статии, клинични снимки с въпроси към тях и др.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email