Бразилски учени: Зика вирусът крие повече опасности от очакваното

Вирусът зика, пренасян от комари, може да е по-опасен отколкото се смяташе до този момент, твърдят бразилски учени, цитирани от Би Би Си.
Изследователите споделиха опасенията си, че заразяването със зика вероятно води до други неврологични смущения освен микроцефалията у новородени и синдрома на Гилен-Баре у възрастни, доказателства за което бяха открити досега.
Вирусът причинява споменатите усложнения у всяка пета бременна жена, която се зарази с него. Д-р Патриция Гарсез обясни:
„Ефектът на вируса зика беше удивителен. Всички бяхме смаяни колко бързо поразява мозъчните тъкани. Видяхме клетки да измират за три дни, а за шест невроните сфери изчезнаха напълно.“
Напоследък зика инфекцията се разпространява по-бавно в Бразилия, след като властите започнаха кампании за осведомяване на населението, но над два милиарда души в Латинска Америка са в рисковата група с опасност от заразяване.
Синтезирането на ваксина срещу вируса все още е в началния си стадий.

________________________________________________

Регистрирайте си профил в Medical News и публикувайте собствени статии ТУК.  Вече сами можете да създавате медицински новини!