Полезни начини за укрепване на имунната система и борба с болестите

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Share on reddit

Как можете да подобрите имунната си система? Като цяло имунната ви система върши забележителна работа, като ви защитава от болестотворни микроорганизми. Но понякога се проваля: зародиш нахлува успешно и се разболявате. Възможно ли е да се намесите в този процес и да засилите имунната си система? Ами ако подобрите диетата си? Да приемате определени витамини или билкови препарати? Да направите други промени в начина на живот с надеждата да създадете перфектен имунитет?

Какво можете да направите, за да засилите имунната си система?

Идеята за повишаване на имунитета ви е примамлива, но възможността да го направите се оказа неуловима поради няколко причини. Имунната система е точно това – система, а не едно цяло. За да функционира добре, се изисква баланс и хармония. Все още има много неща, които изследователите не знаят за тънкостите и взаимосвързаността на имунитета. Засега няма научно доказани преки връзки между начина на живот и засилената имунна функция.

Здравословни начини да укрепите имунната си система

Вашата първа линия на защита е да изберете здравословен начин на живот. Следването на общи насоки за добро здраве е единствената най-добра стъпка, която можете да направите за естественото поддържане на силна и здрава имунна система. Всяка част от тялото ви, включително имунната ви система, функционира по-добре, когато взима следните мерки за здравословен начин на живот:

Не пушете.

Яжте диета с високо съдържание на плодове и зеленчуци.

Тренирайте редовно.

Поддържайте здравословно тегло.

Ако пиете алкохол, пийте умерено.

Получете адекватен сън.

Вземете мерки, за да избегнете инфекция, като често мийте ръцете си и гответе месо старателно.

Опитайте се да сведете до минимум стреса.

Упражнение: добро или лошо за имунитета?

Редовните упражнения са един от стълбовете на здравословния начин на живот. Те подобряват здравето на сърдечно-съдовата система, понижавта кръвното налягане, помагат за контролиране на телесното тегло и предпазват от различни заболявания.

Източник: Pixabay

https://pixabay.com/photos/tennis-professional-woman-664732/

Да погледнем към известните тенисисти всеки един от тях изглежда безупречно. Серина Уилямс споделя, че даже и в свободното си време се храни здравословно. Вероятно това е причината тенис залаганията за това тя да стане победител на Уимбълданд са бъдат с коефициент 9.00. Здравословната диета, която тя прилага и редовните упражненията могат да допринесат за общото добро здраве и следователно за добра имунна система

Повишавате  имунитета си по здравословен начин

Много продукти на рафтовете на магазините твърдят, че повишават или поддържат имунитета. Но концепцията за повишаване на имунитета всъщност няма смисъл от научна гледна точка. Всъщност увеличаването на броя на клетките в тялото ви – имунни клетки или други – не е непременно добро нещо. Например спортисти, които се занимават с „кръвен допинг“ – изпомпване на кръв в техните системи, за да се увеличи броят на кръвните клетки и да се подобри тяхната ефективност – рискуват инсулти.

Източник: Pixabay

https://pixabay.com/photos/fruit-orange-apple-berries-juicy-3661159/

Опитът да засилите клетките на имунната си система е особено сложен, защото има толкова много различни видове клетки в имунната система, които реагират на толкова много различни микроби по толкова много начини. Кои клетки трябва да увеличите и на кой брой? Засега учените не знаят отговора. Това, което се знае е, че тялото непрекъснато генерира имунни клетки. Със сигурност произвежда много повече лимфоцити, отколкото може да използва. Допълнителните клетки се отстраняват чрез естествен процес на клетъчна смърт, наречен апоптоза – някои преди да видят някакво действие, други след като битката е спечелена. Никой не знае колко клетки или каква е най-добра комбинация от клетки, за да може имунната система  да функционира на оптималното си ниво.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email