Учени откриват ген, водещ до развитието на Алцхаймер

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Учените от Indiana University School of Medicine са открили нов ген, насочен към имунната система на човека, който е свързан с възникването на амилоидни плаки в мозъка на възрастни хора и болни, страдащи от болест на Алцхаймер. Откритието е публикувано в journal Brain.

Изследователите пишат, че след двугодишно изучаване на резултатите от позитронно-емисионна томография на почти 500 души са стигнали до извода, че вариант на гена IL1-RAP е свързан с натрупването на амилоидни плаки в главния мозък.

Болестта на Алцхаймер е едно от най-разпространените невродегенеративни заболявания в напреднала възраст. Днес не съществуват медикаменти, способни да спрат развитието на болестта, както и не са намерени категорични доказателства за причините за нейното възникване.

В рамките на най-разпространената амилоидна хипотеза се смята, че важна роля в необратимите изменения в мозъка на пациента играе пептидът Aβ42.

____________________________________________________________________

Регистрирайте си профил в Medical News и публикувайте собствени статииТУК.  Вече сами можете да създавате медицински новини!

Share on facebook